Marketingové projekty jako forma školní praxe
Kde jinde než ve škole, by měla být zábava spojená s tvořením
a učením? Od toho jsou projekty fiktivních firem, na kterých si studenti zkoušejí to, co se učí v hodinách ekonomie, marketingu a managementu.
V prostorách Střední školy ARCUS s.r.o. se koncem dubna již tradičně konal zajímavý veletrh smyšlených firem, které reprezentovali studenti čtvrtého ročníku oboru Cestovní ruch. Celoroční práce v podobě realizace vlastního podnikatelského plánu se zúročila.
Ráno bylo ve znamení příprav a spěchu. Každý člen svého projektového týmu se těšil,
že co nejdříve uvítá své první zákazníky. Se zvoněním se do školy nahrnula masa studentů, která rozvířila celou budovu. Ti měli možnost navštívit fiktivní kavárnu Knihomol, která své zákazníky lákala vůní čerstvé kávy s možností odpočinku a zapůjčením si zajímavých knih různých žánrů. Pro milovníky sladkého zde byla pekárna U Tří Bochánků, která podávala čerstvé dortíky a pečivo. Poslední firmou z oblasti gastronomie byli experti na domácí limonády z Come&Drink, kteří nabídli neotřelou kombinaci borůvkové limonády a tapioky. Kromě kávy a čerstvých pochoutek provoněly školu také parfémy z firmy Parfum de Forêt, jejichž složení bylo ze 100% přírodních surovin. To ale není z daleka všechno. Ze školních učeben dokázal tým Multiplexu vytvořit kino s občerstvením a promítacím sálem. Obrovský zájem jak u studentů, tak u profesorského sboru slavilo tetovací studio Panda. S naprosto inovativním nápadem ale přišli podnikatelé z Office Box, kteří prezentovali automat
na produkty z papírnictví. Na výběr byly sešity, kalkulačky, tužky, gumy nebo papíry, které vypadly z boxu po vhození malého příspěvku. Všichni to zvládli opravdu perfektně. Studenti nejen nejvyššího ročníku se v období maturit skvěle pobavili a uvolnili, ale především společnými silami a s trochou fantazie dokázali vytvořit skvělé podniky, které by se mohly pyšnit i na reálném trhu.